آشنایی با دانش پزشکی نامحدود امامان شیعه!

398585_503727369650679_820495423_n

پيامبرخدا(ص) فرموده اند: بر شما باد خيار؛ چرا كه خداوند متعال، درمان هر دردي را در آن نهاده است. كنزالعمال، ج10 ص45 ح28281.

امام رضا(ع) فرمودند: هركس مي خواهد بادي دامنگير او نشود، در هرهفت روز،[يكبار] سير بخورد. طب الامام الرضا ص41.

امام صادق(ع) فرموده اند: چون خيار مي خوريد، آن را از ته بخوريد؛ چراكه بركتش افزون تر است. الكافي ج6 ص373 ح2

امام رضا(ع ) مى فرمايد:دو چيزند كه هرگاه داخل معده شوند سبب فساد آن مى گردند: پنير و گوشت مانده . نكته: اگر پنير را با مغز گردو بخورند مستحب است ولى تنها خوردن آن مكروه است .

هركس پيش از هرچيز و پس از هرچيز، نمك بخورد، خداوند سيصد وسي نوع بلا را كه كمترينش جذام است، از او برمي دارد. مكارم الاخلاق ج1 ص412 ح2488.

امام صادق(ع) فرمودند:تن، بر نان، استوار شده است. الكافي، ج6 ص286 ح3.

امام صادق(ع) فرمودند: لوبيا، بادهاي نهفته ي درون را دور مي كند. الكافي، ج6 ص344 ح4.

پيامبر خدا(ص)- خطاب به اميرالمؤمنين(ع)- : اي علي! سه چيز بر حافظه مي افزايد و بلغم را مي برد: كندر، مسواك و قرائت قرآن. الخصال،ص126 ح122.

امام باقر(ع) يا امام صادق(ع)فرمودند: خوردن كباب، تب را مي برد. الكافي، ج6 ص319 ح4.

حضرت امام رضا(ع )کاسنی را شفاى هزار درد و مرض دانسته و بعلاوه فرمودند هر مرض و دردى كه در اندرون انسان است بوسيله كاسنى رفع مى گردد. وسائل ج 17 ص 142 و 141.

پيامبر خدا(ص): دل مؤمن، شيرين است و او شيريني را دوست دارد. تاريخ بغداد، ج3 ص113 ح1122.

پيامبر خدا(ص) فرمودند: به شنبليله درمان بجوييد. اگر امت من مي دانستند كه شنبليله برايشان چه سودهايي دارد، با آن درمان مي كردند، هرچند همسنگ آن، طلا مي دادند! الجعفريات، ص۲۴۵
امام كاظم(ع) مي فرمايند:هركس در هنگام خفتن، دو شكر پاره بردارد، براي او در برابر هر دردي مگر درد مرگ درمان است. مكارم الاخلاق، ج1 ص363 ح1187.

امام صادق(ع) فرمودند: سنجد، گوشتش گوشت مي روياند، استخوانش استخوان را رشد مي دهد و پوستش پوست را مي پرورد. علاوه ب اين، سنجد، كليه را گرم مي كند، معده را پاك مي سازد، مايه ايمني از بواسير و قطره قطره آمدن بول است، ساق پا را قوي مي كند و رگ جذام را به كلي قطع مي نمايد. الكافي، ج6 ص361 ح1.

امام صادق(ع) فرمودند: زردك، مايه ي ايمني از قولنج و بواسير است و توان نزديكي را تقويت میکند. الكافي، ج6 ص372 ح۲
امام صادق (ع ) مى فرمايد: كه على (ع ) مى فرمود روغنهاى گاوى ، شفا دهنده دردها هستند.

امام هشتم (ع ) فرمودند: به بيماران ، برگ چغندر بدهيد زيرا در آن شفاء است ، و هيچگونه درد و رنجى در آن نيست ، و ضمنا آرامش در خواب مريض ايجاد مى كند. زبان خوراكيها، ص 56.

امام علي(ع) مي فرمايند: پيه، هم اندازه ي خود، بيماري را از بدن بيرون مي برد. مردم، به هيچ چيز بهتر از روغن حيواني و قرائت قرآن، درمان نجسته اند. كنزالعمال، ج10 ص86 ح28472.

حضرت امام صادق (ع ) مى فرمايد: پياز بخوريد پياز داراى سه خاصيت است : دهان را خوشبو مى كند، لثه ها را محكم مى سازد و منى را زياد مى نمايد.

منبع: دانشنامه ی احادیث پزشکی. محمدی ری شهری.

11 نظر برای “آشنایی با دانش پزشکی نامحدود امامان شیعه!

  1. نقل هست از امام صداق که از جدشون رابابه خانم و رابابه خانونم از جد برزگشون خود اله گه فرمود خریت را زیاد کنید تا من هم بتوانم ترتیب مریم مقدس را بدهیم و حاجی ممد هم بتواند ترتیب 45 زن خود را بدهد دعا کنید که قوه بائ پیامبر ما زیاد شود
    ری شهر مامور گردن زن و جبار خدا

  2. جناب شاستی حیف است که خیلی کم مطلب می نویسید و ملت را از طنزتان محروم می کنید. تمام آرشیو شما را خوانده ام واقعا معرکه است.

    • درود و مرسی بابت اینکه مشتری دائم این بلاگ هستید. راستش من تو نوشت وسواس دارم و نمیتونم که کیفیت رو فدای کمیت کنم و از طرف دیگه میترسم تو وادی تکرار بیفتم. تا حالا کلی سوژه بوده که روش کار کردم اما به خاطر اینکه راضی نبودم، چاپشون نکردم ولی سعی میکنم که در آینده بیشتر بنویسم. اجرکم عند النقی

      • بله مدتهاست که مشتری وبلاگ شما هستم و همیشه منتظر مطالب جدیدتان هستم.
        پیروز و سربلند باشید.

  3. واقعا این حضرات معصومین این‌قدر احمق تشریف داشتن یا اینکه مردم رو اون‌قدر احمق فرض می‌کردن؟ شاید هم هر دو!

  4. سلام… یه مورد رو یادتون رفت نام ببرید
    آنجا که امام صادق (ع) فرموده بودند برای درمان تنگی نفس و سرفه، بول شتر میل بفرمایید… تو کتاب مفاتیح الجنان هم خاصیت درمانی آن ذکر شده

  5. حرام زاده ای دیگه چیکارش میشه کرد دست خودت نیست هرچی لایق خودت و خانواده پستته رو به ال الله نسبت میدی …. اون دنیا میبینمت … حال و روزت دیدنی باید باشه 🙂

  6. آخه چی بگم به تو؟فقط پارس می کنی تمام حدیث هایی که نقل کردی دلیل علمی دارند بی سواد کم عقل متاسفم برات

    • الان ناشناس بالایی گفته «این حرفها لایق خودته به الله نسبت میدی.» شما گفتی «این حرفها دلیل علمی دارند».
      یعنی دفاع هم میخواید بکنید به خودتون پنالتی میزنید.

بیان دیدگاه